Computer Plus

Computer Plus

Computer Plus

Just Learning

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی

پروکسی سرور

یک سرور پروکسی بین کلاینت ها و سرور های بیرونی قرار دارد در اصل درخواست ها از کلاینت ها برای منابع سرور را بسته بندی کرده و خدش ان ها را درخواست می دهد. کامپیوتر های کلاینت هیچ وقت سرور های بیرونی را لمس نمیکنند بنابر این از هر فعالیت ناخواسته ای ایمن می مانند.

به دلیل این که سرویس پروکسی با هدایت درخواست های کلاینت به یک سرور پروکسی عمل میکند ابتدا باید به کلاینت وب بگوید از تحلیل نام DNS عادی برای تعیین سرور وب استفاده نکرده و به جای ان به سراغ یک پروکسی برورد. هر کلاینت وبی دارای برنامه ای است که به شما اجازه تعیین ادرس سرور پروکسی را میدهد.

وقتی سرور پروکسی پیکره بندی شد درخواست های HTTP از کلاینت به صورت مستقیم به سرور پروکسی هدایت میشود. درون هر درخواست URL HTTP سرور وب هدف نیز قرار دارد و بنابر این پروکسی وب می داند داده درخواست شده را باید به کجا بفرستد. در ساده ترین فرمت سرور پروکسی درخواست ها را با IP  خودش فوروارد کرده و پکت های برگردانده شده را به کلاینت ارسال می کتد.


Proxy Server

این نسخه ساده استفاده از بک سرور پروکسی مانع از این می شود که سرور وب بداند کلاینت در کجا قرار دارد. این ترفند مفیدی برای کسانی است که نمی خواهند دیگران متوجه شوند از کجا امده اند. دلایل خوب خوب دیگری نیز برای استفاده از یک پروکسی سرور وجود دارد. یک مزیت بزرگ کش کردن است یک سرور پروکسی یک نسخه از منابع سرویس داده شده را نگه داشته که باعث پاسخ های به مراتب سریع تری به کلاینت می شود.

Forward Proxy Server از طرف کلاینت ها عمل کرده اطلاعات را از منابع مختلف دریافت کرده و اطلاعات دریافت شده را به کلاینت ها می دهد. سرور ها چیزی در مورد کلاینت ها نمی دانند و تنها با سرور پروکسی مواجه می شوند.

Reverse Proxy Server از طرف سرور ها عمل می کند. کلاینت ها با سرور پروکسی معکوس تماس گرفته که اطلاعات را از طرف سرور های مربوط دریافت کرده و سپس این اطلاعات را به کلاینت ها می دهد.کلاینت چیزی درباره سرور های پشت صحنه نمی داند سرور پروکسی معکوس تنها ماشینی است که ان ها با ان ارتباط برقرار می کنند.


یک سرور پروکسی می تواند محتوای منبع را نیز برسی کرده و به دنبال محتویات نامناسب مانند ویروس ها یا برانامه های مخرب یا محتویاتی که برای کار بر مناسب نیستند یا هر نوع داده ای که سازندگان پروکسی مایل به شناسایی ان هستند بگردد.


برنامه های سرویس دهنده پروکسی زیادی موجود هستند مانند Squid.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی